Musik.

Jag har kommit bort från den här världen som kallas musik sedan jag fick ungarna. 
Har inte haft spotify så länge pga av att jag lyssnat på allt vi har haft på datorn och tyckte det räkte. 
Men på datorn är det bara punk, magnus hiphop och rock men mest punk. 
magnus lyssnar bara på massa podcaster hela tiden och om det inte är det så är det en ljudbok om någon mördare eller om någon upphärva på något motrocykelgäng i världen.
Ja så det enda jag hör är prat prat prat antingen i bilen eller när han leker med barnen som ett surr i bakrunden.
Förr var det radio man hade i bakrunden nu är det tydligen podcaster :P
 
Musik för mig är en stor del av livet den gör att man har roligt och vill dansa, beskriver och gör så att man känner känslor, man förknippar låtar och arstister med minnen.
Jag har nog gått miste om många bra nya låtar, inte just inne låtar utan från alla möjliga changers. 
Jag gillar inte house något speciellet vidare och inte hiphop heller för den delen, jazz, klasskikt är väl kanske min grej heller. 
Men resten tycker jag om, det jag märkt när jag lyssnat på spotify är ju att house stigit upp en ganska stor skala bland hitsen och att många lyssnar på det, jag börjar bli gammal för att jag tycker det är skit tråkigt att dansa på krogen till house, "dem sjunger ju inget l" 
Och krogarna verkar inte göra något annat än att spela just house då håller jag mig hellre hemma för på 40+ krogarna håller jag mig ifrån något år till iallafall. 
 
Om jag ska komma någon vart med mitt letande av det jag gillar så det är att jag blivit kär i top cats och ett annat rockabilly som BÖR uppmärksammas är  "the johnny hootch gang" spelar lite blandad punk/rockabilly/rock har ett skönt lite skitigt sound (punkigt i min mening) och röjer satan på scen. 
Det är väldigt mycket rockabilly och pop som strömmar ur mina högtalare för tillfället ja qeen också om det ska räknas till rock'n'roll tror det är för att jag kompenserar upp de här åren innan med dansvänliga låtar istället bara för moshpit's. 
 
Magnus däremot säger att han har vuxit ifårn musik.
Men vad är det för uttal egentligen?
Hur kan man någonsin växa ifrån något så underbart som musik?!
 
over and out.
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: