Hej Igen!

Jag har inte känt motivation till det här med att blogga på ett år!
Nu tar jag upp den igen, jag har tyckt det svämmar över med för mycket bloggar om "hej titta vad jag har köpt och den kostade bara 10 spänn" och "hej jag och mina barn har varit och lekt i lekparken idag, det var roligt!" (alla får skriva precis vad dem vill men jag tröttnade på att läsa det, och därför också bojkotta det själv )

Till saken:
Min kära älskade barndomsvän Lois gick bort i cancer i helgen,
det är fruktansvärt tungt. Cancer är något som inte ska tillhöra livet men för henne gjorde det i ca 4 år! Jag tänker på hennes familj och vänner.......det finns aldrig några bra ord mot denna orättvisa!
Det är verkligen inte heller rättvist att min sambo ska förlora sin pappa som 4åring (lika gammal som Jack snart är) och att hans pappa inte fick se sin son växa upp till den fina man han är idag.
Inte heller rättvist att min bästa vän Malin ska förlora sin bror och sin far ung heller! Hennes bror fick inte chansen att ta körkort, flytta ihop med sin första tjej, börja gymnasiet och att träffa sina syskonbarn som är dem finsate små tjejerna i världen och inte hennes pappa för den delen heller. Det är fruktansvärt finns inga ord, och det har fått mig att tänka på att jag faktiskt inte bryr mig i att bråka om små saker, vad är det egentligen?!

Man har ett liv och det ska man leva, ta vara på varandra och älska dem man har närmast hjärtat. Försöka resa sig upp varje på morgonen även om det är svårt vissa dagar och verkligen må bra av att man får leva! Att det finns saker man vill ha och måste köpa och måste göra fine...men det är ju egentligen inget man MÅSTE ha, det finns lösningar på allt.
Jag tänker och måste lägga krut på det jag verkligen prioriterar i livet. Min familj, vänner och framtid, man vet aldrig när något oväntat kommer att ske, vad är värdsliga saker än de människor man har omkring sig som du gör allt för?

Du har varit en stor del av mitt liv som barn/ung,
jag kommer aldrig glömma dig!
R.I.P
Lois Swedlund



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: